Leta i den här bloggen

fredag 27 augusti 2010

Existensiella frågor

Intervju publicerad i tidningen Broderskap 23 augusti 2010

Hillevi Larsson
35 år
Riksdagsledamot
Malmö

1. Hur ofta funderar du på existensiella frågor?
Det händer då och då. Ibland tänker jag medvetet på det, ibland kommer tankarna oväntat när jag gör något helt annat.

2. Vad är meningen med livet?
Kärleken: Att umgås med människor man älskar och att ägna sig åt det man verkligen brinner för.

3. Är du nöjd med tiden du lägger på jobb respektive familj?
Ibland önskar jag att dygnet hade fler timmar, det är så mycket jag vill! När jag reser mycket saknar jag familjen. Men jag försöker jobba undan på kvällarna när jag är borta så att jag ska få lite mer tid att umgås när jag väl är hemma. Som tur är stortrivs min dotter på dagis och hemma med pappa, så jag vet att hon har det bra även när jag är på resande fot. Trots att tiden ibland känns knapp så kan jag inte tänka mig att välja bort vare sig jobbet eller familjen. Jag älskar ju både mitt uppdrag och min familj och vill inte ge avkall på någotdera!

Inga kommentarer: